نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
ISI | مارس ۲۰۲۳ |
SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۲ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
نمایه | آخرین بروز رسانی |
---|---|
Scopus | فوریه ۲۰۲۵ |
ISI | فوریه ۲۰۲۵ |
SCImago | می ۲۰۲۴ |
ISI Open Access Journals | دسامبر ۲۰۲۴ |
لیست سیاه وزارت علوم | اسفند ۱۴۰۳ |
لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
لیست سیاه دانشگاه آزاد | تیر ۱۴۰۲ |
مجلات دارای زمان داوری | دسامبر ۲۰۲۴ |
مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | دسامبر ۲۰۲۴ |
فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
آمار دانلود مقالات هر مجله | دسامبر ۲۰۲۴ |
Journal Of Islamic Archaeology
انگلستان | کشور |
2051-9710 | ISSN |
2051-9729 | e-ISSN |
2014 تا کنون | مدت فعالیت |
Equinox Publishing Ltd | ناشر |
journals.equinoxpub.com | سایت مجله |
این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Journal of Islamic Archaeology ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
رتبه مجله در رشته تخصصی در پایین جدول بخش سایمگو نشان داده شده است.بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
مجله باستان شناسی اسلامی تنها مجله امروزی است که به حوزه باستان شناسی اسلامی در مقیاس جهانی اختصاص دارد. در متن این مجله، «باستان شناسی اسلامی» نه به یک دوره زمانی خاص و نه به منطقه جغرافیایی خاصی اشاره دارد، زیرا اسلام جهانی است و مرکز «جهان اسلام» در طول قرن ها بارها جابجا شده است. به همین ترتیب، با روش شناسی یا ساختار نظری واحدی تعریف نمی شود (برای مثال، معادل «اسلامی» «باستان شناسی کتاب مقدس» نیست، با تأکید بر مطالعه مکان ها و مردمانی که در متون دینی ذکر شده است). این اصطلاح به بررسی باستان شناسی جوامع، سیاست ها و جوامع اسلامی در هر کجا که یافت می شود، اطلاق می شود. می توان آن را نوعی باستان شناسی «تاریخی» در نظر گرفت که در آن مطالعه جوامع تاریخی (از نظر متنی) شناخته شده را می توان از طریق ترکیبی از «متن و گفتن» مطالعه کرد.